Anul școlar 2018-2019
CATEDRA SERVICII
În anul şcolar 2018 – 2019, membrii Catedrei Servicii au desfăşurat o serie de activităţi care au demonstrat preocuparea permanentă, a acestora, în scopul ridicării nivelului la învăţătură a elevilor şi asigurarea calităţii educaţionale.
Catedra Servicii a fost constituită la începutul anului şcolar din următorii membri:
1. |
Popescu Angela |
Profesor titular |
Gradul I |
2. |
Popescu Sorin-Constantin |
Profesor titular |
Gradul I |
3. |
Grijincu Marius-Costel |
Profesor titular |
Gradul I |
4. |
Prelipcean Elena-Loredana |
Profesor titular |
Gradul II |
5. |
Sasu Sandrino |
Profesor titular |
Gradul II |
6. |
Juravle Nistor-Ciprian |
Suplinitor |
Definitivat |
S-a realizat o selecţie a materialelor alternative, în funcţie de capacitatea de percepţie a elevilor, s-au întocmit planificările calendaristice, în conformitate cu prevederile Regulamentelor şcolare în vigoare, s-au elaborat teste iniţiale, proiecte didactice, proiecte pe unităţi de învăţare.
Activitățile propuse au fost realizate în totalitate, urmărindu-se formarea continuă a personalului didactic pentru atingerea obiectivelor fundamentale ale educației şi ridicarea nivelului de pregătire al elevilor.
Printre activităţile catedrei, amintim:
- Realizarea planificarilor calendaristice si anuale
- portofoliile cadrelor didactice
- completarea dosarului catedrei
- organizarea Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentație, Comerț, Economic ce s-a desfăşurat în data de 20 noiembrie 2018, la Colegiul Tehnic Rădăuţi la care au participat toti membrii catedrei
- Doamna profesor Prelipcean Elena Loredana a sustinut inspectia finala si a prezentat lucrarea metodico- ştiințifica pentru obținerea gradului didactic I in data de 26 martie 2019
- Participare la Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentație, Comerț, Economic ce s-a desfăşurat în data de 7 mai 2019, la Colegiul Andronic Motrescu Rădăuţi.
- consultarea programelor şcolare şi întocmirea planificărilor pe unităţi de învăţare
- întocmirea de subiecte pentru examenele de diferenţe
- întocmirea CDL-urilor pentru clasele a IX a , a X-a si a XI a, a XIIa
- realizarea şi aplicarea testelor de evaluare iniţială: Prof.Popescu Sorin-Constantin, Prof. Popescu Angela, Prof.Prelipcean Elena-Loredana, Prof. Grijincu Marius
- stabilirea manualelor şcolare folosite la clasă
- parcurgerea ritmică a materiei
- conceperea şi realizarea de teste şi fişe de lucru
- şedinţe de catedră
- stabilirea temelor de proiecte în vederea susţinerii examenelor pentru obţinerea certificatului decompetenţe profesionale nivel 4, specializarea “Tehnician în activităţi economice”
- pregătirea elevilor pentru olimpiadele şcolare
- întocmirea de subiecte şi bareme pentru Olimpiada Discipline Tehnologice, faza pe şcoală şi participarea la realizarea de subiecte şi bareme la faza pe județ, care s-a desfăşurat la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava.
- inregistrarea firmelor de exercitiu : FE Valden Turism SRL si FE CERAMIT SRL
Alte activităţi la care au participat membrii catedrei:
- Participarea, alături de colegi şi de elevii şcolii, la “Balul Bobocilor” claselor a IX-a, ce a avut loc la Casa de Cultură Rădăuți,
- Participarea la proiectul interjudetean Cetatean European
- Participarea la activitati de voluntariat desfasurate de Centru Social de Zi Sfanta Vineri Suceava
- Participarea la proiectul educational Leul Romanesc
- Participarea la activităţi organizate de către instituţii de învăţământ superior în vederea perfecţionării.
Analiza SWOT
Puncte tari
- climatul colaborarii profesor – elev pune in valuare creativitatea si flexibilitatea gandirii elevilor;
- sunt utilizate metode variate, active de predare;
- profesorii utilizeaza materiale diverse: fise de lucru, fise teste, prezentari PowerPoint, fise de laborator
- profesorii poseda portofolii si solicita elevilor mape de lucru cu materiale elaborate de ei;
- este aplicata evaluarea formativa bazata pe activitati diferentiate;
- asigurarea cadrului propice desfasurarii lectiilor,
- evaluarea se face cu ritmicitate optima;
Puncte slabe
- abordarea prea teoretica a notiunilor in unele cazuri;
- motivarea slaba a cadrelor didactice;
- lipsa unui cabinet dotat cu calculatoare pentru Firma de exercitiu
Oportunitati
- diversificarea modalitatilor de lucru utilizand strategii de tipul: lucru pe grupe, inperechi, activitati de proiect;
- valorificarea mijlocelor si auxiliarele didactice;
- intensificarea asistentelor si interasistentelor;
Amenintari
- interesul scazut fata de scoala al unor elevi cat si al parintilor acestora;
- scadenta demografica nationala;
- comportamentneadecvat al unor elevi: limbajvulgar, distrugerea bazei materiale, lipsa de respect pentru cei din jur.
Ca o concluzie a întregii activități a catedrei, aceasta s-a desfăşurat în bune condiții, membrii catedrei preocupându-se pentru creşterea calității şi eficienței procesului de învățământ la modulele şi disciplinele de specialitate.
Responsabil catedră,
Prof.Prelipcean Elena Loredana
Comisia metodică Tehnologii
MEMBRII CATEDREI TEHNICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2018-2019
Nr.crt. |
Nume prenume profesor |
Grad didactic/titular/suplinitor |
1 |
Bălan Silvestru Rădăuţi |
Debutant/suplinitor |
2 |
Băncescu Cornel/Leonte Gh. |
Definitivat/titular//debutant/suplinitor |
3 |
Botezat Dorel |
Grad didactic I/titular/diriginte 11I |
4 |
Ciubotaru Lucian Mugurel |
Debutant/suplinitor |
5 |
Ciurila Marcel |
Grad didactic I/titular |
6 |
Cotos Gheorghe |
Grad didactic I/titular/diriginte 10G |
7 |
Cotos Carmen |
Grad didactic II/titular |
8 |
Fomin Michaela |
Grad didactic I/titular/doctor |
9 |
Ignea Mihai |
Definitivat/titular |
10 |
Ignea Luminița |
Definitivat/titular/sef catedra |
11 |
Manole Victor |
Grad didactic I/titular |
12 |
Martinescu Gheorghe |
Grad didactic I/titular |
13 |
Mehedin Maria |
Grad didactic I/titular/diriginte 10H |
14 |
Micloş Minerva |
Definitivat/titular |
15 |
Covali Tiberiu |
Debutant/suplinitor |
16 |
Leuciuc Oresia |
Grad didactic I/titular/diriginte 9Ap |
17 |
Pante Loredana |
Debutant/suplinitor/diriginte 9Cp |
18 |
Petraru Dorel |
Debutant/suplinitor |
19 |
Popa Daniel Constantin |
Definitivat/suplinitor/diriginte 11Ap |
20 |
Preutescu Gheorghe |
Debutant/suplinitor/diriginte 11Bp |
21 |
Ududec Oana |
Grad didactic I/titular |
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii au întocmit documentele de planificare la zi şi de bună calitate, în concordanţă cu curriculum-ul național şi local, furnizând activităţi diferențiate, care țin cont de nivelul diferit la care se află elevii. Parcurgerea conținuturilor se face în ordinea propusă prin sugestiile metodologice, dar abordarea lor e diferențiată ținând cont de particularitățile claselor de elevi şi de nivelul inițial de pregătire. Strategiile de predare utilizate sunt alese în conformitate cu conținuturile şi resursele disponibile. S-au utilizat strategii tradiționale şi moderne de învățare, elevii fiind stimulați să formuleze răspunsuri argumentate științific şi să realizeze corelații cu aplicarea practică a noțiunilor învățate.
Profesorii dirijează elevii în mod eficient, notează munca elevilor în mod regulat, furnizându-le informații detaliate despre modul în care îşi pot îmbunătăţi activitatea. Planificările anuale şi semestriale sunt corect întocmite, definind obiectivele şi competenţele în concordanţă cu cele prevăzute în curriculum-ul național, adaptate în cea mai mare parte la particularitățile colectivelor de elevi școlarizate. Cadrele didactice aplică recomandările metodologice din programele școlare.
La modul general, este bine valorificată informația din manuale, acolo unde acestea există, oferindu-se o diversitate de modele de activităţi ce se pot organiza cu elevii, într-o formă accesibilă şi sistematizată, realizată selectiv pentru diferite categorii de elevi. Sunt realizate conexiuni interdisciplinare, situație în care elevii înțeleg utilitatea studierii modulelor de specialitate. Sunt aplicate de către majoritatea cadrelor didactice modele de activităţi de învățare oferite de auxiliarele curriculare.
Evaluarea continuă şi sumativă s-a realizat prin lucrări scrise, teste grilă, evaluări orale, referate şi portofolii, de către toți membrii comisiei, iar notarea elevilor s-a făcut ritmic.
Membrii catedrei tehnice au realizat o acţiune de reamenajare şi dotare a unui număr de 4 cabinete şcolare cu material didactic specific şi planşe. De asemenea s-au efectuat lucrări de modernizare a atelierului mecanic şi dotare a acestuia.
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii au participat la consfătuiri şi la cercurile pedagogice pe domenii organizate de ISJ.
S-au elaborat ,,Teste predictive" pentru fiecare nivel şi domeniu de calificare.
S-au constituit echipe pentru pregătirea elevilor pentru Olimpiada de la aria curriculara Tehnologie.
Clasa a XI-a, a XII-a,Tehnician mecatronist: prof.Fomin Michaela
prof. Mehedin Maria
prof. Ignea Mihai
prof. Botezat Dorel
Clasa a XI-a, a XII-a,Tehnician desenator pentru construcții şi instalații
prof. Ududec Oana
prof.Cotos Gheorghe
prof. Ignea Mihai
S-au elaborat subiecte pentru desfășurarea Olimpiadei la aria curriculară Tehnologie, faza pe școală, în vederea participării la faza județeană.
În vederea desfăşurării în bune condiţii a practicii săptămânale a elevilor de la şcoala profesională au fost întocmite parteneriate cu agenții economici pentru activitatea de instruire practică. Astfel, pentru cei 132 elevi din clasele a X-a şi a XI-a şcoală profesională s-au încheiat contracte cu un număr de 35 agenţi economici (13 în Rădăuţi şi 22 înafara oraşului).
Profesorii îndrumători au elaborat temele pentru examenul de certificare a calificării profesionale nivel 4 pentru un număr de 76 de elevi. Elevii din clasele a XII-a, profil tehnic şi cei din clasele a XI-a şcoala profesională au fost instruiţi cu privire la metodologia de desfăşurare a acestor examene. S-au pregătit sub îndrumarea profesorilor de specialitate şi au realizat simulări ale acestor examene. Profesorii catedrei au participat la pregătirea examenelor finale de certificare prin elaborarea de subiecte şi asigurarea bazei materiale pentru desfăşurarea în bune condiţii a examinării. De asemenea, profesorii din catedră au participat şi ca membri evaluatori la examenele de certificare a competenţei profesionale la clasa a XII a liceu tehnologic şi la şcoala profesională.
În anul școlar 2018-2019, activitatea curriculara şi extra curriculară desfășurată la catedra tehnologii are ca obiectiv formarea continuă, ”învăţarea pe tot parcursul vieții”, comunicarea, toleranţa şi accesul la cunoaștere, la valorile culturale, științifice, care să pună în valoare calităţile speciale ale profesorilor şi disponibilitatea acestora de a participa la formarea profesională şi socială a tinerei generații. Astfel profesorii catedrei au urmat diverse cursuri de perfecţionare şi doi colegi s-au titularizat: Popa Daniel şi Ciubotaru Lucian, aceştia obţinând şi definitivarea în învăţământ.
În semestrul al II-lea, cercul pedagogic al profesorilor de construcţii s-a desfășurat la Colegiul Tehnic Rădăuți, organizatori fiind prof. Ududec Oana şi Cotos Gh.
S-au elaborat programele pentru C.D.L. la clasele a-12-a învăţământ liceal şi clasele a 11-a învăţământ profesional, pe domenii de calificare, astfel:
- domeniul mecanic prof.Fomin Michaela (mecatronică) şi Botezat Dorel (transporturi)
- domeniul construcții, instalații şi lucrări publice prof.Ududec Oana
- domeniul textile prof. Cotos Carmen
Rezultate obţinute la olimpiade şi alte concursuri specifice domeniului tehnic:
LOCUL II Olimpiada Construcţii, instalaţii şi lucrări publice, faza naţională – CHIRA ALIN, clasa a 12-a H, prof. Ududec Oana, prof.Cotos Gh.
Premiul II "O meserie pentru fiecare" – BURCIU GABRIEL şi ILIUŢ REMUS, prof. Mehedin Maria, prof. Fomin Michaela
Diploma PROCOPIU Concursul de creativitate în fizică şi tehnologii "Ştefan Procopiu", etapa interjudeţeană Iaşi – LEONTI COSMIN şi TOFAN IOSIF, prof. Fomin Michaela
Diploma COANDĂ Concursul de creativitate în fizică şi tehnologii "Ştefan Procopiu", etapa interjudeţeană Iaşi – MIRĂUŢĂ ŞTEFAN şi BĂDELIŢĂ C-TIN, prof. Fomin Michaela
Premiul I Concursul interjudeţean "EDU-TEH creativitate şi inovare" Suceava – ARDELEAN ILIE, prof. Mehedin Maria
Premiul II Concursul interjudeţean "EDU-TEH creativitate şi inovare" Suceava – BURCIU GABRIEL, prof. Mehedin Maria
Premiul III Concursul interjudeţean "EDU-TEH creativitate şi inovare" Suceava – BOCA IOAN ZAMFIR, prof. Mehedin Maria
Premiul III Concursul interjudeţean "EDU-TEH creativitate şi inovare" Suceava – MINAILIUC ROBERT, prof. Mehedin Maria
Sef comisie metodica,
Ignea Luminita
CERC PEDAGOGIC CONSTRUCTII SI LUCRARI PUBLICE
EXEMPLU DE BUNĂ PRACTICĂ: PROIECTUL CA LECȚIE DE ÎNVĂȚARE
TEMATICA
Nr.crt. |
Forme de realizare |
Metode de realizare |
Răspunde |
1. |
Analiza curriculumului revizuit pentru clasa a-XII-a, liceu tehnologic, aprobat cu OMEN nr.3501/29.03.2018 |
Prezentarea curriculei pentru clasa a XII-a. Dezbatere, discuții. |
Prof. Oana Ududec- Colegiul Tehnic Rădăuți |
2. |
Dezvoltarea parteneriatelor școală-operatori economici. Bune practici în implicarea tutorelui și a cadrului didactic în evaluarea practicantului, completarea anexelor, conform OMECTS nr. 3539/14.03.2012 |
Prezentarea materialelor necesare la asigurarea parteneriatelor dintre școală și operatorii economici. Discuții și dezbateri în legătură cu bunele practici utilizate în acest scop. |
Prof. Delia Irimia-Colegiul Tehnic”Samuil Isopescu” Suceava |
3. |
Aspecte privind organizarea și desfășurarea în anul școlar 2018-2019 a etapelor Olimpiadei la disciplinele din aria curriculară ”Tehnologii” și a concursurilor profesionale. |
Prezentarea subiectelor de la Olimpiada Națională . Discuții. |
Prof. Gheorghe Cotos – Colegiul Tehnic Rădăuți |
4. |
Diverse |
Discuții |
Membrii cercului |
Catedra servicii
AN ŞCOLAR 2017 – 2018
În anul şcolar 2017 – 2018, membrii Catedrei Servicii au desfăşurat o serie de activităţi care au demonstrat preocuparea permanentă, a acestora, în scopul ridicării nivelului la învăţătură a elevilor şi asigurarea calităţii educaţionale.
Catedra Servicii a fost constituită la începutul anului şcolar din următorii membri:
1. |
Popescu Angela |
Profesor titular |
Gradul I |
2. |
Popescu Sorin-Constantin |
Profesor titular |
Gradul I |
3. |
Prelipcean Elena-Loredana |
Profesor titular |
Gradul II |
4. |
Sasu Sandrino |
Profesor titular |
Gradul II |
5. |
Grijincu Marius-Costel |
Profesor titular |
Gradul II |
6. |
Juavle Ciprian |
Profesor suplinitor |
Definitivat |
S-a realizat o selecţie a materialelor alternative, în funcţie de capacitatea de percepţie a elevilor, s-au întocmit planificările calendaristice, în conformitate cu prevederile Regulamentelor şcolare în vigoare, s-au elaborat teste iniţiale, proiecte didactice, proiecte pe unităţi de învăţare.
Activităţile propuse au fost realizate în totalitate, urmărindu-se formarea continuă a personalului didactic pentru atingerea obiectivelor fundamentale ale educaţiei şi ridicarea nivelului de pregătire al elevilor.
Printre activităţile catedrei, amintim:
- Realizarea planificarilor calendaristice si anuale
- portofoliile cadrelor didactice
- completarea dosarului catedrei
- organizarea Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentaţie, Comerţ, Economic ce s-a desfăşurat în data de 5 decembrie 2017, la Colegiul Tehnic Rădăuţi la care au participat toti membrii catedrei
- Participare la Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentaţie, Comerţ, Economic ce s-a desfăşurat în data de 5 iunie 2018, la Colegiul Andronic Motrescu Rădăuţi.
- consultarea programelor şcolare şi întocmirea planificărilor pe unităţi de învăţare
- întocmirea de subiecte pentru examenele de diferenţe
- întocmirea CDL-urilor pentru clasele a IX a , a X-a si a IX a
- realizarea şi aplicarea testelor de evaluare iniţială: Prof.Popescu Sorin-Constantin, Prof. Popescu Angela, Prof.Prelipcean Elena-Loredana, Prof. Grijincu Marius
- stabilirea manualelor şcolare folosite la clasă
- parcurgerea ritmică a materiei
- conceperea şi realizarea de teste şi fişe de lucru
- şedinţe de catedră
- stabilirea temelor de proiecte în vederea susţinerii examenelor pentru obţinerea certificatului decompetenţe profesionale nivel 4, specializarea “Tehnician în activităţi economice”
- pregătirea elevilor pentru olimpiadele şcolare
- întocmirea de subiecte şi bareme pentru Olimpiada Discipline Tehnologice, faza pe şcoală şi participarea la realizarea de subiecte şi bareme la faza pe judeţ, care s-a desfăşurat la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava
- inregistrarea firmelor de exercitiu :FE Valden Turism SRL si FE Design Decor SRL
Alte activităţi la care au participat membrii catedrei:
- Participarea, alături de colegi şi de elevii şcolii, la “Balul Bobocilor” claselor a IX-a, ce a avut loc la Casa de Cultură Rădăuţi,
- Participarea la proiectul interjudetean Cetatean European
- Participarea la proiectul educational Leul Romanesc
- Participarea la activităţi organizate de către instituţii de învăţământ superior în vederea perfecţionării.
Analiza SWOT
Puncte tari
- climatul colaborarii profesor – elev pune in valuare creativitatea si flexibilitatea gandirii elevilor;
- sunt utilizate metode variate, active de predare;
- profesorii utilizeaza materiale diverse: fise de lucru, fise teste, prezentari PowerPoint, fise de laborator
- profesorii poseda portofolii si solicita elevilor mape de lucru cu materialeelaborate de ei;
- este aplicata evaluarea formativa bazata pe activitati diferentiate;
- asigurarea cadrului propice desfasurarii lectiilor,
- evaluarea se face cu ritmicitate optima;
Puncte slabe
- abordarea prea teoretica a notiunilor in unele cazuri;
- motivarea slaba a cadrelor didactice;
- lipsa unui cabinet dotat cu calculatoare pentru Firma de exercitiu
- lipsa unui cabinet metodic catedra Servicii
Oportunitati
- diversificarea modalitatilor de lucru utilizand strategii de tipul: lucru pe grupe, inperechi, activitati de proiect;
- valorificarea mijlocelor si auxiliarele didactice;
- intensificarea asistentelor si interasistentelor;
Amenintari
- interesul scazut fata de scoala al unor elevi cat si al parintilor acestora;
- scadenta demografica nationala;
- comportament neadecvat al unor elevi: limbaj vulgar, distrugerea bazei materiale, lipsa de respect pentru cei din jur.
Ca o concluzie a întregii activităţi a catedrei, aceasta s-a desfăşurat în bune condiţii, membrii catedrei preocupându-se pentru creşterea calităţii şi eficienţei procesului de învăţământ la modulele şi disciplinele de specialitate.
Responsabil catedră,
Prof.Prelipcean Elena Loredana
Comisia metodică Tehnologii
MEMBRII CATEDREI TEHNICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2017-2018
Nr.crt. |
Nume prenume profesor |
Grad didactic/titular/suplinitor |
1 |
Bălan Silvestru Rădăuţi |
Debutant/suplinitor |
2 |
Băncescu Cornel |
Definitivat/titular |
3 |
Botezat Dorel |
Grad didactic I/titular/diriginte 10I |
4 |
Ciubotaru Lucian Mugurel |
Debutant/suplinitor |
5 |
Ciurila Marcel |
Grad didactic I/titular |
6 |
Cotos Gheorghe |
Grad didactic I/titular/diriginte 12J |
7 |
Cotos Carmen |
Grad didactic II/titular |
8 |
Cojocar Ion |
Grad didactic I/titular/diriginte 11Ap |
9 |
Fomin Michaela |
Grad didactic I/titular/doctor/dir.adj. |
10 |
Ignea Mihai |
Definitivat/titular |
11 |
Ignea Luminiţa |
Definitivat/titular/sef catedra |
12 |
Manole Victor |
Grad didactic I/titular |
13 |
Marcu Cristian |
Grad didactic I/titular/diriginte 12I |
14 |
Mehedin Maria |
Grad didactic I/titular/diriginte 9H |
15 |
Micloş Minerva |
Definitivat/titular/diriginte 12M |
16 |
Covali Tiberiu |
Debutant/suplinitor |
17 |
LeuciucOresia |
Grad didactic I/titular/diriginte 11Bp |
18 |
Pante Loredana |
Debutant/suplinitor/diriginte 11Cp |
19 |
Petraru Dorel |
Debutant/suplinitor |
20 |
Popa Daniel Constantin |
Debutant/suplinitor/diriginte 9Bp |
21 |
Preutescu Gheorghe |
Debutant/suplinitor/diriginte 10Bp |
22 |
Ududec Oana |
Grad didactic I/titular |
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii, au întocmit documentele de planificare la zi şi de bună calitate, în concordanţă cu curriculum-ul naţional şi local, furnizând activităţi diferenţiate, care ţin cont de nivelul diferit la care se află elevii. Parcurgerea conţinuturilor se face în ordinea propusă prin sugestiile metodologice, dar abordarea lor e diferenţiată ţinând cont de particularităţile claselor de elevi şi de nivelul iniţial de pregătire. Strategiile de predare utilizate sunt alese în conformitate cu conţinuturile şi resursele disponibile. S-au utilizat strategii tradiţionale şi moderne de învăţare, elevii fiind stimulaţi să formuleze răspunsuri argumentate știinţific şi să realizeze corelaţii cu aplicarea practică a noţiunilor învăţate.
Profesorii dirijează elevii în mod eficient, notează munca elevilor în mod regulat, furnizându-le informaţii detaliate despre modul în care îşi pot îmbunătăţi activitatea. Planificările anuale şi semestriale sunt corect întocmite, definind obiectivele şi competenţele în concordanţă cu cele prevăzute în curriculum-ul naţional, adaptate în cea mai mare parte la particularităţile colectivelor de elevi școlarizate. Cadrele didactice aplică recomandările metodologice din programele școlare.
La modul general, este bine valorificată informaţia din manuale, acolo unde acestea există, oferindu-se o diversitate de modele de activităţi ce se pot organiza cu elevii, într-o formă accesibilă şi sistematizată, realizată selectiv pentru diferite categorii de elevi. Sunt realizate conexiuni interdisciplinare, situaţie în care elevii înţeleg utilitatea studierii modulelor de specialitate. Sunt aplicate de către majoritatea cadrelor didactice modele de activităţi de învăţare oferite de auxiliarele curriculare.
Evaluarea continuă şi sumativă s-a realizat prin lucrări scrise, teste grilă, evaluări orale, referate şi portofolii, de către toţi membrii comisiei, iar notarea elevilor s-a făcut ritmic.
S-au elaborat programele pentru C.D.L.:
- clasele a-9-a şi a-10-a, pe domenii de calificare, astfel:
- domeniul mecanic prof. Leuciuc Oresia
prof. Mehedin Maria
prof. Ignea Luminiţa
- domeniul electric prof. Marcu Cristian
- domeniul construcţii, instalaţii şi lucrări publice prof.Cotos Gheorghe
2. clasele a 11-a liceu tehnologic şi şcoală profesională, astfel:
- liceu tehnologic prof. Fomin Michaela
prof. Botezat Dorel
prof. Ududec Oana
prof. Marcu Cristian
prof. Cotos Carmen
- şcoala profesională prof. LeuciucOresia
prof. Ignea Luminiţa
prof. Mehedin Maria
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii au participat la Consfătuiri şi la Cercurile pedagogice pe domenii organizate de ISJ.
S-au elaborat ,,Teste predictive" pentru fiecare nivel şi domeniu de calificare.
S-au constituit echipe pentru pregătirea elevilor pentru Olimpiada de la aria curriculara Tehnologie.
Clasa a XI-a, a XII-a,Tehnician mecatronist:prof. Fomin Michaela
prof. Mehedin Maria
prof. Ignea Mihai
prof. Botezat Dorel
Clasa a XI-a, a XII-a,Tehnician desenator pentru construcţii şi instalaţii
prof. Cotos Gheorghe
prof. Ignea Mihai
Clasa a XII-a, a XII-a,Tehnician în instalaţii electrice: prof. Manole Victor
prof. Marcu Cristian
S-au elaborat subiecte pentru desfășurarea Olimpiadei la aria curriculară Tehnologie, faza pe școală, în vederea participării la faza judeţeană.
La Olimpiada la aria curriculară Tehnologie, faza judeţeană, se evidenţiază următoarele rezultate:
BALAN DUMITRU locul II
DASCĂLU CEZAR locul III
La faza naţională a Olimpiadei s-au obţinut următoarele rezultate:
POPESCU ARON locul I
CHIRA ALIN menţiune
Concurs STUDENT PENTRU O ZI: PĂDURARIU ADRIAN menţiune
Membri ai Catedrei Tehnologii au pregătit elevi ai Colegiului Tehnic Rădăuţi din clasele a 9 a şi a 10 a pentru participarea la concursul ” O MESERIE PENTRU FIECARE”.
La acest concurs s-au obţinut următoarele rezultate:
HAUREŞ LUIGI şi OLARU ALEXANDRU premiul I
MINAILIUC ROBERT şi VÂNTU IONEL menţiune
D-na Fomin Michaela a pregătit şi a participat cu elevii la un proiect iniţiat de COLEGIUL DE TRANSPORTURI IAŞI, obţinând următoarele rezultate:
- CONCURSUL INTERJUDEŢEAN DE CREATIVITATE SI INVENTICA- PAȘI SPRE O CARIERĂ DE SUCCES- premiul II cu diploma ARHIMEDE – TCACI RUBEN
- CONCURSUL DE CREATIVITATE „ŞTEFAN PROCOPIU” (PENTRU FIZICĂ ŞI TEHNOLOGIILE ÎNRUDITE), ETAPA JUDEŢEANĂ IAŞI 2018 – premiul II cu diploma PROCOPIU – LEONTI COSMIN
Au fost întocmite parteneriate cu agenţii economici pentru desfășurarea activităţii de instruire practică.
Profesorii îndrumători au elaborat temele pentru examenul de certificare a calificării profesionale nivel 3 şi 4. Elevii din clasele a XII-a, profil tehnic şi cei din clasele a XI-a şcoala profesională au fost instruiţi cu privire la metodologia de desfăşurare a acestor examene. S-au pregătit sub îndrumarea profesorilor de specialitate şi au realizat simulări ale acestor examene. De asemenea, profesorii catedrei au participat la pregătirea examenelor finale de certificare prin elaborarea de subiecte şi asigurarea bazei materiale pentru desfăşurarea în bune condiţii a examinării.
Membrii comisiei au participat la simulările naţionale la clasele a XI- a şi a XII-a, precum şi ca asistenţi.
De asemenea, profesorii din catedră au participat şi ca membri evaluatori la examenele de certificare a competenţei profesionale la clasa a XII a liceu tehnologic şi la şcoala profesională.
În anul școlar 2017-2018, activitatea curriculara şi extra curriculară desfășurată la catedra tehnologii a avut ca obiectiv formarea continuă,”învăţarea pe tot parcursul vieţii”, comunicarea, toleranţa şi accesul la cunoaștere, la valorile culturale, știinţifice, care să pună în valoare calităţile speciale ale profesorilor şi disponibilitatea acestora de a participa la formarea profesională şi socială a tinerei generaţii. Astfel profesorii catedrei au urmat diverse cursuri de perfecţionare.
ANALIZA S.W.O.T.
PUNCTE TARI
- Derularea programelor de formare /dezvoltare profesională
- Existenţa unei echipe de formatori locali
- Accesul la internet
- Colaborarea eficientă şi promptă cu instituţiile administrative publice locale şi teritoriale
- Gestionarea eficientă a resurselor alocate pentru investiţii
- Colaborarea cu CCD în calitate de furnizor de programe acreditate de formare continuă
- Relaţia de colaborare cu partenerii sociali
- Starea generală bună a clădirii şcolii şi atelierelor
- Existenţa cadrelor didactice calificate
- Colaborare între cadrele didactice
- Parteneriate cu alte şcoli, cu agenţii economici unde elevii efectuează instruirea practică
- Rezultate la concursuri şi olimpiade
PUNCTE SLABE
- Desfăşurarea procesului educativ în diverse locaţii (ceea ce duce şi la o mai dificilă comunicare între membrii catedrei şi între catedra tehnică şi celelalte catedre)
- Suprapunerea lucrărilor urgente
- Disfuncţionalităţi în procesul instructiv educativ, de exemplu lipsa echipamentelor funcţionale din unele săli de clasă
- Buget insuficient necesar modernizării şcolii în vederea dotării cabinetelor tehnice în concordanţă cu denumirea COLEGIU TEHNIC şi având în vedere ca obiect de activitate pregătirea în diverse domenii, specializări şi calificări
- Lipsa manualelor de specialitate, în special pentru clasa a 11 a şi a 12 a, dar şi pentru clasele a 9 a şi a 10 a pentru toate specializările, ca urmare a reconsiderării curriculum-ului la aceste clase.
- Imposibilitatea motivării prin recompensare a activităţii cadrelor didactice care se implică în activităţi extracurriculare
- Timida utilizare a metodelor interactive
- Legislaţia sponsorizării nu acordă agenţilor economici suficientă libertate de a sprijini financiar şcoala
- Dotare minimă la unele cabinete şi laboratoare tehnice şi ateliere
- Lipsa acută a spaţiilor raportat la numărul de elevi
OPORTUNITĂŢI
- Existenţa unui număr important de elevi doritori ai unei pregătiri în domeniul tehnic
- Diversitatea de domenii de specializare şi calificări în domeniul tehnic, atractive pentru elevii din oraş şi din zonă
- Disponibilitatea instituţiilor de învăţământ superior pentru formarea continuă a cadrelor didactice
- Existenţa proiectelor şi programelor pentru dezvoltare în carieră
- Valorificarea experienţei didactice a profesorilor metodiști
- Existenţa unei baze materiale unde se pot desfășura activităţi curriculare şi extracurriculare: săli de clasa: 21, sala de sport: 1, atelier mecanic: 1, atelier construcţii: 1, atelier electric: 1, atelier textile: 1
AMENINŢĂRI
- Tendinţa de migrare a personalului didactic spre alte domenii de activitate mai bine plătite (foarte puţine cadre didactice tinere în domeniul tehnic)
- Unele disfuncţionalităţi în receptarea modificărilor legislative de către beneficiarii procesului de educaţie (elevi, părinţi)
- Schimbarea continuă şi rapidă a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru disciplinele tehnice, precum şi lipsa parţială sau totală a manualelor şi auxiliarelor didactice
- Inerţia,rutina susţinută de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional
- Alocarea insuficientă de fonduri pentru întregirea şi dezvoltarea bazei materiale conduce la o diminuare a calităţii actului instructiv-educativ
- Lipsa de spaţiu şi înrădăcinarea ideii că profilul tehnic îşi desfăşoară activitatea numai după amiază duce la scăderea drastică a numărului de elevi motivaţi să înveţe la acest profil. Astfel ajung să urmeze cariere tehnice elevi absolvenţi ai altor profile, cărora le lipseşte pregătirea de bază tehnică (se vor adapta mai greu cerinţelor, lipsurile se vor perpetua).
- Modul în care sunt priviţi elevii profilului tehnic duce la demobilizarea acestora şi scăderea mai drastică a motivaţiei învăţării (vom avea meseriaşi din ce în ce mai slabi).
Pentru îmbunătăţirea activităţii se vor avea în vedere:
- găsirea de noi parteneri agenţi economici;
- dotarea prin efortul propriu a spaţiilor existente în școală
- monitorizarea parcurgerii ritmice a materiei
- extinderea utilizării metodelor moderne de predare – învăţare-evaluare în vederea dezvoltării la elevi atât a competenţelor tehnice cât şi a celor sociale
- participarea mai activă a membrilor catedrei la activităţile desfăşurate în şcoală, astfel încât şi elevii profilului tehnic să fie percepuţi şi să facă parte mai activ din colectivul Colegiului Tehnic
- pregătirea şi participarea elevilor la Olimpiada disciplinelor din aria curriculara Tehnologie şi alte concursuri școlare.
Sef comisie metodica,
Ignea Luminita
Anul școlar 2016-2017
MEMBRII CATEDREI TEHNICE ÎN ANUL ŞCOLAR 2016-2017
Nr.crt. |
Nume prenume profesor |
Grad didactic/titular/suplinitor |
1 |
Băncescu Cornel |
Definitivat/titular |
2 |
Botezat Dorel |
Grad didactic I/titular/diriginte 9I |
3 |
Covali Nicolae |
Grad didactic I/titular |
4 |
Ciurila Marcel |
Grad didactic I/titular |
5 |
Cotos Gheorghe |
Grad didactic I/titular//diriginte 12J |
6 |
Cotos Carmen |
Definitivat/titular/diriginte 12 I |
7 |
Cojocar Ion |
Grad didactic I/titular/diriginte 10Bp |
8 |
Fomin Michaela |
Grad didactic I/titular/doctor/dir.adj. |
9 |
Ignea Mihai |
Definitivat/titular |
10 |
Ignea Luminița |
Definitivat/titular/diriginte 12K |
11 |
Manole Victor |
Grad didactic I/titular |
12 |
Marcu Cristian |
Grad didactic I/titular/diriginte 10I |
13 |
Mehedin Maria |
Grad didactic I/titular/sef catedra |
14 |
Micloş Minerva |
Definitivat/titular/diriginte 11M |
15 |
Covali Tiberiu |
Debutant/suplinitor |
16 |
Preutescu Gheorghe |
Debutant/suplinitor/diriginte 9 Bp |
17 |
Ududec Oana |
Grad didactic I/titular |
18 |
Bolocan Constantin |
Grad didactic II/titular |
19 |
Leuciuc Oresia |
Grad didactic I/titular/diriginte 10Bp |
20 |
Pante Loredana |
Debutant/suplinitor/diriginte 10Cp |
21 |
Pietraru Dorel |
Debutant/suplinitor/diriginte 10Dp |
22 |
Negru Nicolae |
Debutant/suplinitor/diriginte 9Ap |
23 |
Cazac Alin |
Debutant/suplinitor |
24 |
Negrea Cristiana |
Debutant/suplinitor |
Cadrele didactice dinCatedra Tehnologii, au întocmit documentele de planificare la zi şi de bună calitate, în concordanţă cu curriculum-ul național şi local, furnizând activităţi diferențiate, care țin cont de nivelul diferit la care se află elevii. Parcurgerea conținuturilor se face în ordinea propusă prin sugestiile metodologice, dar abordarea lor e diferențiată ținând cont de particularitățile claselor de elevi şi de nivelul inițial de pregătire. Strategiile de predare utilizate sunt alese în conformitate cu conținuturile şi resursele disponibile. S-au utilizat strategii tradiționale şi moderne de învățare, elevii fiind stimulați să formuleze răspunsuri argumentate științific şi să realizeze corelații cu aplicarea practică a noțiunilor învățate.
Profesorii dirijează elevii în mod eficient, notează munca elevilor în mod regulat, furnizându-le informații detaliate despre modul în care îşi pot îmbunătăţi activitatea. Planificările anuale şi semestriale sunt corect întocmite, definind obiectivele şi competenţele în concordanţă cu cele prevăzute în curriculum-ul național, adaptate în cea mai mare parte la particularitățile colectivelor de elevi școlarizate. Cadrele didactice aplică recomandările metodologice din programele școlare.
La modul general, este bine valorificată informația din manuale, acolo unde acestea există, oferindu-se o diversitate de modele de activităţi ce se pot organiza cu elevii, într-o formă accesibilă şi sistematizată, realizată selectiv pentru diferite categorii de elevi. Sunt realizate conexiuni interdisciplinare, situație în care elevii înțeleg utilitatea studierii modulelor de specialitate. Sunt aplicate de către majoritatea cadrelor didactice modele de activităţi de învățare oferite de auxiliarele curriculare.
Evaluarea continuă şi sumativă s-a realizat prin lucrări scrise, teste grilă, evaluări orale, referate şi portofolii, de către toți membrii comisiei, iar notarea elevilor s-a făcut ritmic.
S-au elaborat programele pentru C.D.L. clasele a-9-a şi a-10-a, pe domenii de calificare, astfel:
- domeniul mecanic prof. Leuciuc Oresia
prof. Mehedin Maria
prof. Ignea Luminița
- domeniul electric prof. Marcu Cristian
- domeniul construcții, instalații şi lucrări publice prof. Cotos Gheorghe
Cadrele didactice dinCatedra Tehnologii au participat la Consfătuiri şi la Cercurile pedagogice pe domenii organizate de ISJ.
În semestrul I, Cercul pedagogic al profesorilor de mecanică s-a desfășurat la Colegiul Tehnic Rădăuți, fiind implicați toți membrii catedrei tehnice, astfel:
- lecții demonstrative: prof. Fomin Michaela
prof. Covali Tiberiu
prof. Preutescu Gheorghe
- referate: prof. Mehedin Maria
prof. Pante Loredana
prof. Leuciuc Oresia
S-au elaborat ,,Teste predictive" pentru fiecare nivel şi domeniu de calificare.
S-au constituit echipe pentru pregătirea elevilor pentru Olimpiada de la aria curriculara Tehnologie.
Clasa a XI-a, a XII-a, Tehnician mecatronist: prof. Fomin Michaela
prof. Mehedin Maria
prof. Ignea Mihai
prof. Botezat Dorel
Clasa a XI-a, a XII-a, Tehnician desenator pentru construcții şi instalații
prof. Cotos Gheorghe
prof. Ignea Mihai
Clasa a XII-a, a XII-a, Tehnician în instalații electrice: prof. Manole Victor
prof. Marcu Cristian
S-au elaborat subiecte pentru desfășurarea Olimpiadei la aria curriculară Tehnologie, faza pe școală, în vederea participării la faza județeană.
La Olimpiada la aria curriculară Tehnologie, faza judeţeană, se evidenţiază următoarele rezultate:
LOCUL I Popescu Aron din clasa a 11-a J, prof. Cotos Gh.
Cucoş Victor din clasa a 12-a J, prof. Cotos Gh. şi prof. Ignea Mihai
LOCUL II Balan Dumitru din clasa a 11-a J, prof. Cotos Gh.
Cimpoi Ioan din clasa a 12-a J, prof. Cotos Gh. şi prof. Ignea Mihai
La faza naţională a Olimpiadei s-au obţinut următoarele rezultate:
LOCUL IV Popescu Aron din clasa a 11-a J, prof. Cotos Gh.
LOCUL XI Cucoş Victor din clasa a 12-a J, prof. Cotos Gh. şi prof. Ignea Mihai
Membri ai Catedrei Tehnologii au pregătit elevi ai Colegiului Tehnic Rădăuți din clasele a 9 a şi a 10 a pentru participarea la concursul ” O MESERIE PENTRU FIECARE”.
La acest concurs s-au obţinut următoarele rezultate:
LOCUL I Olariu Gh. şi Haureş Luigi din clasa a 9-a H, prof. Cotos Gh.
LOCUL II Bodnar Erica şi Hrab Miriam din clasa a 9-a K, prof. Cotos Carmen şi Micloş Minerva
Au fost întocmite parteneriate cu agenții economici pentru desfășurarea activităţii de instruire practică.
Profesorii îndrumători au elaborat temele pentru examenul de certificare a calificării profesionale nivel 3 şi 4. Elevii din clasele a XII-a, profil tehnic şi cei din clasele a XI-a şcoala profesională au fost instruiţi cu privire la metodologia de desfăşurare a acestor examene. S-au pregătit sub îndrumarea profesorilor de specialitate şi au realizat simulări ale acestor examene. De asemenea, profesorii catedrei au participat la pregătirea examenelor finale de certificare prin elaborarea de subiecte şi asigurarea bazei materiale pentru desfăşurarea în bune condiţii a examinării.
Membrii comisiei au participat la simulările naționale la clasele a XI- a şi a XII- a, precum şi ca asistenți.
De asemenea, profesorii din catedră au participat şi ca membri evaluatori la examenele de certificare a competenţei profesionale la clasa a XII a liceu tehnologic şi la şcoala profesională.
În anul școlar 2016-2017, activitatea curriculara şi extra curriculară desfășurată la catedra tehnologii a avut ca obiectiv formarea continuă, ”învăţarea pe tot parcursul vieții”, comunicarea, toleranţa şi accesul la cunoaștere, la valorile culturale, științifice, care să pună în valoare calităţile speciale ale profesorilor şi disponibilitatea acestora de a participa la formarea profesională şi socială a tinerei generații. Astfel profesorii catedrei au urmat diverse cursuri de perfecţionare şi doi colegi au obţinut grade didactice superioare: Cotos Gh. gradul I şi Cotos Carmen gradul II.
ANALIZA S.W.O.T.
PUNCTE TARI
- Derularea programelor de formare /dezvoltare profesională
- Existenţa unei echipe de formatori locali
- Accesul la internet
- Colaborarea eficientă şi promptă cu instituțiile administrative publice locale şi teritoriale
- Gestionarea eficientă a resurselor alocate pentru investiții
- Colaborarea cu CCD în calitate de furnizor de programe acreditate de formare continuă
- Relația de colaborare cu partenerii sociali
- Starea generală bună a clădirii şcolii şi atelierelor
- Existenţa cadrelor didactice calificate
- Colaborare între cadrele didactice
- Parteneriate cu alte şcoli, cu agenții economici unde elevii efectuează instruirea practică
- Rezultate la concursuri şi olimpiade
PUNCTE SLABE
- Desfăşurarea procesului educativ în diverse locaţii (ceea ce duce şi la o mai dificilă comunicare între membrii catedrei şi între catedra tehnică şi celelalte catedre)
- Suprapunerea lucrărilor urgente
- Disfuncționalități în procesul instructiv educativ, de exemplu lipsa echipamentelor funcționale din unele săli de clasă
- Buget insuficient necesar modernizării şcolii în vederea dotării cabinetelor tehnice în concordanţă cu denumirea COLEGIU TEHNIC şi având în vedere ca obiect de activitate pregătirea în diverse domenii, specializări şi calificări
- Lipsa manualelor de specialitate, în special pentru clasa a 11 a şi a 12 a, dar şi pentru clasele a 9 a şi a 10 a pentru toate specializările, ca urmare a reconsiderării curriculum-ului la aceste clase.
- Imposibilitatea motivării prin recompensare a activităţii cadrelor didactice care se implică în activităţi extracurriculare
- Timida utilizare a metodelor interactive
- Legislația sponsorizării nu acordă agenților economici suficientă libertate de a sprijini financiar şcoala
- Dotare minimă la unele cabinete şi laboratoare tehnice şi ateliere
- Lipsa acută a spaţiilor raportat la numărul de elevi
OPORTUNITĂŢI
- Existenţa unui număr important de elevi doritori ai unei pregătiri în domeniul tehnic
- Diversitatea de domenii de specializare şi calificări în domeniul tehnic, atractive pentru elevii din oraş şi din zonă
- Disponibilitatea instituțiilor de învățământ superior pentru formarea continuă a cadrelor didactice
- Existenţa proiectelor şi programelor pentru dezvoltare în carieră
- Valorificarea experienței didactice a profesorilor metodiști
- Existenţa unei baze materiale unde se pot desfășura activităţi curriculare şi extracurriculare: săli de clasa: 21, sala de sport: 1, atelier mecanic: 1, atelier construcții: 1, atelier electric: 1, atelier textile: 1
AMENINŢĂRI
- Tendința de migrare a personalului didactic spre alte domenii de activitate mai bine plătite (foarte puţine cadre didactice tinere în domeniul tehnic)
- Unele disfuncționalități în receptarea modificărilor legislative de către beneficiarii procesului de educație (elevi, părinți)
- Schimbarea continuă şi rapidă a planurilor de învăţământ şi a programelor şcolare pentru disciplinele tehnice, precum şi lipsa parţială sau totală a manualelor şi auxiliarelor didactice
- Inerția, rutina susținută de slaba motivare a unor cadre didactice pentru atingerea standardului profesional
- Alocarea insuficientă de fonduri pentru întregirea şi dezvoltarea bazei materiale conduce la o diminuare a calităţii actului instructiv-educativ
- Lipsa de spaţiu şi înrădăcinarea ideii că profilul tehnic îşi desfăşoară activitatea numai după amiază duce la scăderea drastică a numărului de elevi motivaţi să înveţe la acest profil. Astfel ajung să urmeze cariere tehnice elevi absolvenţi ai altor profile, cărora le lipseşte pregătirea de bază tehnică (se vor adapta mai greu cerinţelor, lipsurile se vor perpetua).
- Modul în care sunt priviţi elevii profilului tehnic duce la demobilizarea acestora şi scăderea mai drastică a motivaţiei învăţării (vom avea meseriaşi din ce în ce mai slabi).
Pentru îmbunătăţirea activităţii se vor avea în vedere:
- găsirea de noi parteneri agenți economici;
- dotarea prin efortul propriu a spaţiilor existente în școală
- monitorizarea parcurgerii ritmice a materiei
- extinderea utilizării metodelor moderne de predare – învăţare - evaluare în vederea dezvoltării la elevi atât a competenţelor tehnice cât şi a celor sociale
- participarea mai activă a membrilor catedrei la activităţile desfăşurate în şcoală, astfel încât şi elevii profilului tehnic să fie percepuţi şi să facă parte mai activ din colectivul Colegiului Tehnic
- pregătirea şi participarea elevilor la Olimpiada disciplinelor din aria curriculara Tehnologie şi alte concursuri școlare.
Catedra servicii
ANUL ŞCOLAR 2016-2017
RAPORT DE ACTIVITATE - CATEDRA SERVICII
În anul şcolar 2016 – 2017, membrii Catedrei de Servicii au desfăşurat o serie de activităţi care au demonstrat preocuparea permanentă, a acestora, în scopul ridicării nivelului la învăţătură a elevilor şi asigurarea calităţii educaţionale.
Catedra Servicii a fost constituită la începutul anului şcolar din următorii membri:
1. |
Popescu Angela |
Profesor titular |
Gradul I |
2. |
Popescu Sorin-Constantin |
Profesor titular |
Gradul I |
3. |
Prelipcean Elena-Loredana |
Profesor titular |
Gradul II |
4. |
Sasu Sandrino |
Profesor titular |
Gradul II |
5. |
Juravle Nistor-Ciprian |
Suplinitor |
Debutant |
6. |
Grijincu Marius-Costel |
Profesor titular |
Gradul II |
S-a realizat o selecţie a materialelor alternative, în funcţie de capacitatea de percepţie a elevilor, s-au întocmit planificările calendaristice, în conformitate cu prevederile Regulamentelor şcolare în vigoare, s-au elaborat teste iniţiale, proiecte didactice, unităţi de învăţare.
Domnul profesor Grijincu Marius-Costel a susținut prezentarea lucrării metodico-ştiințifice pentru obținerea gradului didactic I cu tema „Managementul conflictului organizațional. Manifestari specifice in sistemul educational”.
Activitățile propuse au fost realizate în totalitate, urmărindu-se formarea continuă a personalului didactic pentru atingerea obiectivelor fundamentale ale educației şi ridicarea nivelului de pregătire al elevilor.
Printre activităţile, anuale, ale catedrei, amintim:
- portofoliile cadrelor didactice
- completarea dosarului catedrei
- participarea la activitățile metodice din cadrul Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentație, Comerț, Economic ce s-au desfăşurat în data de 8 noiembrie 2016, la Colegiul “Andronic Motrescu” Rădăuţi.
- organizarea activităților metodice din cadrul Cercului pedagogic, domeniul - Turism şi alimentație, Comerț, Economic ce s-au desfăşurat în data de 16 mai 2017, la Colegiul Tehnic Rădăuţi.
- consultarea programelor şcolare şi întocmirea planificărilor şi a unităţilor de învăţare
- întocmirea de subiecte pentru examenele de diferenţe
- întocmirea CDL-urilor pentru clasele a IX a şi a X-a
- realizarea şi aplicarea testelor de evaluare iniţială: Prof. Popescu Sorin-Constantin, Prof. Popescu Angela, Prof. Prelipcean Elena-Loredana, Prof. Grijincu Marius şi Prof. Juravle Nistor-Ciprian.
- stabilirea manualelor şcolare folosite la clasă
- parcurgerea ritmică a materiei
- conceperea şi realizarea de teste şi fişe de lucru
- şedinţe de catedră
- stabilirea temelor de proiecte în vederea susţinerii examenelor pentru obţinerea certificatului de competenţe profesionale nivel 4, specializarea “Tehnician în activităţi economice”
- pregătirea elevilor pentru olimpiadele şcolare
- întocmirea de subiecte şi bareme pentru Olimpiada Discipline Tehnologice, faza pe şcoală şi participarea la realizarea de subiecte şi bareme la faza pe județ, care s-a desfăşurat la Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir” Suceava
- asistenţă la examenul de Bacalaureat
Alte activităţi la care au participat membrii catedrei:
- Participarea, alături de colegi şi de elevii şcolii, la “Balul Bobocilor” claselor a IX-a, ce a avut loc la Casa de Cultură Rădăuți.
- Participarea la acţiuni cu caracter cultural-artistic, în cadrul programului “Să ştii mai multe, să fii mai bun”: vizionări filme, vizite la muzee, excursii
- Participarea la activităţi organizate de către instituţii de învăţământ superior în vederea perfecţionării.
Analiza SWOT
Puncte tari
- climatul colaborarii profesor – elev pune in valuare creativitatea si flexibilitatea gandirii elevilor;
- sunt utilizate metode variate, active de predare;
- profesorii utilizeaza materiale diverse: fise de lucru, fise teste, prezentari Power Point, fise de laborator
- profesorii poseda portofolii si solicita elevilor mape de lucru cu materiale elaborate de ei;
- este aplicata evaluarea formativa bazata pe activitati diferentiate;
- asigurarea cadrului propice desfasurarii lectiilor,
- evaluarea se face cu ritmicitate optima;
Puncte slabe
- abordarea prea teoretica a notiunilor in unele cazuri;
- motivarea slaba a cadrelor didactice;
- lipsa unui cabinet dotat cu calculatoare pentru Firma de exercitiu
- lipsa unui cabinet metodic catedra Servicii
Oportunitati
- diversificarea modalitatilor de lucru utilizand strategii de tipul: lucru pe grupe, in perechi, activitati de proiect;
- valorificarea mijlocelor si auxiliarele didactice;
- intensificarea asistentelor si interasistentelor;
Amenintari
- interesul scazut fata de scoala al unor elevi cat si al parintilor acestora;
- scadenta demografica nationala;
- comportament neadecvat al unor elevi: limbaj vulgar, distrugerea bazei materiale, lipsa de respect pentru cei din jur.
Ca o concluzie a întregii activități a catedrei, aceasta s-a desfăşurat în bune condiții, membrii catedrei preocupându-se pentru creşterea calității şi eficienței procesului de învățământ la modulele şi disciplinele de specialitate.
COMPONENTA COMISIEI METODICE: DISCIPLINE TEHNICE
AN ŞCOLAR 2015-2016
RESPONSABIL: POPESCU SORIN
NR. |
NUMELE SI PRENUMELE |
GRADUL DIDACTIC |
1. |
BANCESCU CORNEL |
DEFINITIVAT |
2. |
BOLOCAN MIHAI CONSTANTIN |
GRADUL II |
3. |
BOTEZAT DOREL |
GRADUL I |
4. |
CIURILA MARCEL |
GRADUL I |
5. |
COJOCAR ION |
GRADUL I |
6. |
COTOS CARMEN DOINITA |
DEFINITIVAT |
7. |
COTOS GHEORGHE |
GRADUL II |
8. |
COVALI NICOLAE |
GRADUL I |
9. | COVALI TIBERIU |
DEBUTANT |
10. |
FOMIN MIHAELA |
GRADUL I |
11. |
IGNEA LUMINITA |
DEFINITIVAT |
12. |
IGNEA MIHAI |
DEFINITIVAT |
13. |
LEUCIUC ORESIA |
GRADUL I |
14. |
LUTA GEORGETA |
GRADUL I |
15. |
MANOLE VICTOR |
GRADUL I |
16. |
MARCU CRISTIAN STEFAN |
GRADUL I |
17. |
MEHEDIN MARIA |
GRADUL I |
18. |
MICLOS MINERVA |
DEFINITIVAT |
19. |
PANTE LOREDANA LUMINITA |
DEBUTANT |
20. |
POPESCU SORIN |
GRADUL I |
21. |
PREUTESCU GHEORGHE |
DEBUTANT |
21. |
UDUDEC OANA |
GRADUL I |
22. |
PETRARIU DOREL | DEBUTANT |
23. |
GRIJINCU BRINDUSA | DEBUTANT |
COMPONENTA COMISIEI METODICE: SERVICII
AN ŞCOLAR 2015-2016
RESPONSABIL: POPESCU ANGELA
NR. |
NUMELE SI PRENUMELE |
GRADUL DIDACTIC |
1. |
GRIJINCU MARIUS COSTEL |
GRADUL II |
2. |
POPESCU ANGELA |
GRADUL I |
3. |
POPESCU SORIN |
GRADUL I |
4. |
PRELIPCEAN ELENA LOREDANA |
GRADUL II |
COMISIA METODICĂ DISCIPLINE TEHNICE
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii, au intocmit documentele de planificare la zi si de buna calitate, in concordanta cu curriculum national si local furnizand activitati diferentiate, care tin cont de nivelul diferit la care se afla elevii. Parcurgerea continuturilor se face in ordinea propusa prin sugestiile metodologice, dar abordarea lor e diferentiata tinand cont de particularitatile claselor de elevi si de nivelul initial de pregatire. Strategiile de predare utilizate sunt alese in conformitate cu continuturile si resursele disponibile. S-au utilizat strategii traditionale si moderne de invatare , elevii fiind stimulati sa formuleze raspunsuri argumentate stiintific si sa realizeze corelatii cu aplicarea practica a notiunilor invatate.
Profesorii dirijeaza elevii in mod eficient , noteaza munca elevilor in mod regulat, furnizandu-le informatii detaliate despre modul in care isi pot imbunatati activitatea. Planificarile anuale si semestriale sunt corect intocmite definind obiectivele si competentele in concordanta cu cele prevazute in curriculum national, adaptate in cea mai mare parte la particularitatile colectivelor de elevi scolarizate. Cadrele didactice aplica recomandarile metodologice din programele scolare.
Elevii au fost indrumati pentru a-si procura manuale aprobate de Ministerul Educatiei Nationale:Prof. Mehedin Maria,Prof. Botezat Dorel,Prof. Popescu Angela,Prof. Grijincu Marius,Prof. Popescu Sorin
La modul general este bine valorificata informatia din manuale acolo unde acestea exista oferindu-se o diversitate de modele de activitati ce se pot organiza cu elevii, intr-o forma accesibila si sistematizata realizata selectiv pentru diferite categorii de elevi. Sunt realizate conexiuni interdisciplinare, situatie in care elevii inteleg utilitatea studierii modulelor de specialitate. Sunt aplicate de catre majoritatea cadrelor didactice modele de activitati de invatare oferite de auxiliarele curriculare.
S-au elaborat programele pentru C.D.L.,clasele a-9-a si a -10 -a,pe domenii de calificare.
Nr. Crt. |
Denumire CDL |
Clasa |
Calificarea profesională |
Domeniul |
Autori |
1. |
Comertul Radautean – instruire practica comasata |
a-9-a |
Tehnician in activitati economice |
Economic |
Grijincu M, Prelipcean L |
2. |
Tehnologii de prelucrare a pieselor simple din domeniul mecanic- instruire practica comasata |
a-9-a |
Tehnician mecatronist Tehnician transporturi |
Mecanica |
Botezat D Cojocar I Mehedin M Popescu S |
3. |
Optimizarea procesului tehnologic din domeniul electrotehnic- instruire practica comasata |
a-9-a |
Tehnician in instalatii electrice |
Electric |
Marcu C |
4. |
Prelucrarea materialelor de constructii- instruire practica comasata |
a-9-a |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
Constructii |
Ududec O.. |
5. |
Tehnici de ornamentare a produselor textile-- instruire practica comasata |
a-9-a |
Tehnician in industria textila |
Industrie textila si pielarie |
Miclos M |
6. |
Integrarea la locul de munca - instruire practica comasata |
a -10- a |
Tehnician mecatronist Tehnician transporturi |
Mecanica |
Botezat D Cojocar I Mehedin M Popescu S |
7. |
Integrarea in organizatii specifice domeniului-Aplicatii ale echipamentelor electrice - instruire practica comasata |
a -10- a |
Tehnician in instalatii electrice |
Electric |
Marcu C |
8. |
Camera de baie-- instruire practica comasata |
a -10- a |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
Constructii |
Ududec O. |
9. |
Tranzitia si relatiile de munca - instruire practica comasata |
a -10- a |
Tehnician in activitati economice |
Economic |
Grijincu M, Prelipcean L |
10. |
Tehnologii de ornamentare a produselor textile-- instruire practica comasata |
a -10- a |
Tehnician in industria textila |
Industrie textila si pielarie |
Miclos M |
Cadrele didactice din Catedra Tehnologii au participat la Consfatuiri si la Cercurile pedagogice pe domenii organizate de ISJ.
S-au elaborat ,,Teste predictive" pentru fiecare nivel si domeniu de calificare.
S-au constituit echipe pentru pregatirea elevilor pentru Olimpiada de la aria curriculara Tehnologie.
Clasa a XI-a, a XII-a, Tehnician mecatronist: Prof. Mehedin Maria
Prof. Ignea Mihai
Prof. Botezat Dorel
Clasa a XI-a, , a XII-a, Tehnician desenator pentru constructii si instalatii:
Prof. Ududec Oana
Prof. Cotos Gh.
Prof. Mehedin Maria
Clasa a XII-a, , a XII-a, Tehnician in instalatii electrice:
Prof. Manole Victor
Prof. Marcu Cristian
Clasa a XI-a, a XII-a,Tehnician in activitati economice: Prof. Popescu Angela
Prof. Grijincu Marius
Prof. Popescu Sorin
Prof. Prelipcean Loredana
S-au elaborat subiecte pentru desfasurarea Olimpiadei la aria curriculara Tehnologie,faza pe scoala in vederea participarii la faza judeteana.
Rezultatele la Olimpiada aria curriculara Tehnologie faza judeteana,Suceava 2015:
Tabel 1:Lista elevilor calificati pentru etapa judeteana a olimpiadei -2015 la disciplinele din aria curriculara tehnologii clasa a XII-a, liceu filiera tehnologică
Nr. crt |
Profil |
Specializare/calificare |
Clasa
|
Numele şi prenumele elevului |
Şcoala de provenientă |
Cadre didactice care au pregătit elevii |
1 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-aK |
Hrab Beniamin |
C.T.Rădăuţi |
Prof. Oana Ududec Prof.Cotos Gh.
|
2 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-aK |
Dariciuc Ciprian |
C.T.Rădăuţi |
|
3 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-a K |
Hurjui Gabriel |
C.T.Rădăuţi |
Tabel 2 :Lista elevilor calificati pentru etapa judeteana a olimpiadei -2015 la disciplinele din aria curriculara tehnologii clasa a XI-a, liceu filiera tehnologică
Nr. crt |
Profil |
Specializare/calificare |
Clasa
|
Numele si prenumele elevului |
Şcoala de provenienţă |
Cadre didactice care au pregătit elevii |
1 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Coniac Ilie |
C.T.Rădăuţi |
Prof. Oana Ududec Prof. Cotos Gh. Prof. Mehedin Maria
|
2 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Buliga Vasile |
C.T.Rădăuţi |
|
3 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Creţu Viorel |
C.T.Rădăuţi |
Tabel 3 :Lista notelor elevilor calificati pentru etapa judeteana a olimpiadei -2015 la disciplinele din aria curriculara tehnologii clasa a XI-a,liceu filiera tehnologică
Nr. crt |
Profil |
Specializare/ calificare |
Clasa
|
Numele şi prenumele elevului |
Şcoala de provenientă |
Note obţinute la proba |
Media finală |
Locul |
|
|
|||
Scrisă |
Practică |
||||||||||||
1 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-aK |
Hrab Beniamin |
C.T. Rădăuţi |
9,30
|
9,70 |
9,50 |
II |
|
|
|
|
2 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-aK |
Dariciuc Ciprian |
C.T.Rădăuţi |
9,60
|
9,80 |
9,70 |
I |
|
|||
3 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XI-a K |
Hurjui Gabriel |
C.T.Rădăuţi |
9,30
|
9,50 |
9,40
|
III
|
|
|||
Tabel 4 :Lista notelor elevilor calificati pentru etapa judeteana a olimpiadei -2015 la disciplinele din aria curriculara tehnologii clasa a XII-a, liceu filiera tehnologică
Nr. crt |
Profil |
Specializare/calificare |
Clasa
|
Numele si prenumele elevului |
Şcoala de provenienţă |
Note obţinute la proba |
Media finală |
Locul |
|
Scrisă |
practică |
||||||||
1 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Coniac Ilie |
C.T.Rădăuţi |
9,50 |
9,80
|
9,65 |
I |
2 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Buliga Vasile |
C.T.Rădăuţi |
9,10 |
9,50 |
9,30 |
III |
3 |
Tehnic |
Tehnician desenator pentru constructii si instalatii |
a XII-aM |
Creţu Viorel |
C.T.Rădăuţi |
9,30 |
9,70 |
9,50 |
II |
La faza naţionanală elevul Dariciuc Ciprian din clasa aXI-ak a ocupat locul 12 din 30 de participanţi şi elevul Coniac Ilie din clasa XII-a M a ocupat locul 12 din 30 de participanţi.
Nr. Crt. |
Numele si prenumele elevului |
Domeniul |
Profesori indrumatori |
Rezultat |
1 |
IVASCU LOIS PARASCHIVA |
Economic ,clasa a XIIa |
Popescu Angela, Grijincu Marius, Popescu Sorin, Prelipcean Loredana, |
Menţiune |
Tabel 5 :Rezultatele elevilor calificati pentru etapa judeteana a olimpiadei -2015 la disciplinele din aria curriculara tehnologii clasa a XI-a, liceu filiera tehnologică – profil servicii
Concursul interjudeţean pe teme economice ”Dumitru Rusu”
Etapa judeţeană, 8 mai 2015
Rezultate
Secţiunea: COMUNICAERE PROFESIONALĂ
Clasa: a X-a
Nr.crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Profesorul/profesorii care l-au pregătit |
SCOALA DE PROVIENENŢĂ |
Rezultatul final |
|
Tărâţă diana mărioara |
X |
Grijincu Marius – Costel Popescu Sorin |
colegiul tehnic rădăuţi |
mentiune |
|
Albu maria sabina |
X |
Grijincu Marius – Costel Popescu Sorin |
colegiul tehnic rădăuţi |
mentiune |
|
Vătăman LORENA ALEXANDRA |
X |
Grijincu Marius – Costel Popescu Sorin
|
colegiul tehnic rădăuţi |
mentiune |
Secţiunea: Asigurări şi contracte economice
Clasa: a XI-a
Comisie concurs,
Nr. crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Profesorul/profesorii care l-au pregătit |
SCOALA DE PROVIENENŢĂ |
Rezultatul final |
|
PREPELIŢĂ M. MĂDĂLINA MIHAELA |
XI-a |
GRIJESCU MARIUS-COSTEL, POPESCU SORIN |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
|
ONUŢ D. LARISA |
XI-a |
GRIJESCU MARIUS-COSTEL, POPESCU SORIN |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
Secţiunea: Contabilitatea evenimentelor şi tranzacţiilor
Clasa: a XI-a
Nr. crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Profesorul/profesorii care l-au pregătit |
SCOALA DE PROVIENENŢĂ |
Rezultatul final |
|
AVRAM D. MARIANA |
XI-A |
PROF. GRIJINCU MARIUS COSTEL, PROF. POPESCU ANGELA |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
|
HUSARIUC M. ADINA |
XI-A |
PROF. GRIJINCU MARIUS COSTEL, PROF. POPESCU ANGELA |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
Secţiunea: contabilitate
Clasa: a X-a
Comisie concurs,
Nr. crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Profesorul/profesorii care l-au pregătit |
SCOALA DE PROVIENENŢĂ |
Rezultatul final |
|
CÂRDEI TABITA |
X-A |
PROF. GRIJINCU MARIUS COSTEL, PROF. POPESCU ANGELA |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
|
CIOBÂCĂ GEORGIANA-CRISTINA |
X-A |
PROF. GRIJINCU MARIUS COSTEL, PROF. POPESCU ANGELA |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
mentiune |
Olimpiada pe teme de Sanatate si securitate in munca, ,,Stiu si aplic” , faza judeteana:
Nr. crt. |
Numele şi prenumele elevului |
Clasa |
Profesorul/profesorii care l-au pregătit |
SCOALA DE PROVIENENŢĂ |
Rezultatul final |
|
URSULEAN ANDREEA IVASCU LOIS PARASCHIVA
|
XI |
MEHEDIN MARIA JURAVLE CIPRIAN |
COLEGIUL TEHNIC RĂDĂUŢI |
III
|
Participare la faza nationala.
Au fost intocmite parteneriate cu agentii economici pentru desfasurarea activitatii de instruire practica.
Nr. Crt. |
Denumirea operatorilor economici/instituţiilor publice |
1. |
S.C. Labirint S.R.L. Fratautii Vechi |
2. |
S.C. Romica & Romica S.R.L. Radauti |
3. |
S.C. Darex Auto S.R.L. Radauti |
4. |
S.C. Geonline S.R.L. Radauti |
5. |
S.C. Luc & Dan S.R.L. Radauti |
6. |
S.C. Altium S.R.L. Marginea |
7. |
S.C. Tarsin S.R.L. Marginea |
8. |
A.F. Badelita Avram Radauti |
9. |
S.C. Denson S.R.L. Radauti |
10. |
A.F Vasiloschi Marginea |
11. |
S.C. Auto Viv S.R.L. Vicovu de Sus |
12. |
AF Melen |
Profesorii indrumatori au elaborat temele pentru examenul de certificare a calificarii profesionale nivel 3 si 4. Elevii din clasele a XII-a si invatamant profesional au primit titlurile temelor pentru proiecte si au lucrat sub indrumarea profesorilor de specialitate. Profesorii indrumatori sunt:Popescu Angela,Grijincu Marius,Ignea Luminita,Botezat Dorel,Fomin Michaela,Ududec Oana,Cotos Gheorghe,Marcu Cristian,Miclos Minerva.
- In anul scolar 2014-2015,semestrul II ,la Colegiul Tehnic Radauti s-a desfasurat Cercul pedagogic ,,Electrotehnica ,Electronica si Automatizari”
- Membrii catedrei au participat la lucrarile proiectului ,,Valente culturale ale securitatii si sanatatii in munca “ organizat Inspectoratul Teritorial de Munca Suceava si Inspectoratul Scolar al Judetului Suceava
- Membrii catedrei au participat la lucrarile Simpozionului national ,,Valori nationale in creatia Mitropolitului Bartolomeu Anania”
- Participarea la activitatea extrascolara ,, Ziua portilor deschise ,,cu scopul imbunatatirii imaginii scolii.
- Participarea la activitatea extrascolara ,vizita cu elevii la SC Holzindustrie Schweihofer SRL Radauti
Pentru imbunatatirea activitatii se vor avea in vedere:
- gasirea de noi parteneri agenti economici;
- dotarea prin efortul proriu a spatiilor existente in scoala
- monitorizarea parcurgerii ritmice a materiei
- extinderea utlizarii metodelor moderne de predare-invatare-evaluare in vederea dezvoltarii la elevi atat a competentelor tehnice cat si a celor sociale
- pregatirea si participarea elevilor la Olimpiada disciplinelor din aria curriculara Tehnologie si alte concursuri scolare.
Responsabil comisie,
Prof. Popescu Sorin